Monday, February 22, 2016

Butmir 1972.

Ove godine su jugoslovenski automobilisti prvi put su sa gradskih ulica presli na nesto ozbiljniji teren.
Kako su se iz godine u godinu na domaćim stazama počeli pojavljivati sve brži i skuplji automobili organizatori su morali da razmišljaju o bazbednijem terenu za održavanje trka, kako po vozače i njihove automobile tako i po publiku.
 Sarajevski aerodrom Butmir bio je domaćin osme trke šampionata Jugoslavije na kružnim stazama. 
Automobilisti su mogli voziti opuštenije i rasterećenije ne razmišljajući o publici koja stoji uz samu stazu, bandere, ivičnjake i sl.
Po tradiciji najratoborniji bili su vozači nacionalne klase. Najbolji na treningu bio je Novak ispred Spasovskog, Živanovića i Poljanića dok je lider u šampionatu Franković startovao tek 11. Na startu se najbolje snašao Živanović u stopu praćen od strane Novaka i Berića koji u drugom krugu izbija na drugu poziciju. Novak se nije predavao i posle par krugova vraća drugo mesto i započinje okršaj sa vodećim Živanovićem te njihova borba traje nekoliko krugova dok u jednu krivinu nisu ušli paralelno kad je došlo i do kontakta u kome Novak izleće i pada na treće mesto. Živanović pobeduje a Novak uspeva neposredno pred ciljem da pretekne Berića i vrati se na drugu poziciju. Četvrti je kroz cilj prošao Franković ispred Poljanića.
U klasi do 850ccm trku je poveo Janušić kog je pratio Mujić dok je favorit Štimac krenuo sa sedmog mesta i jurivši zaostatak izleće u jednoj od krivina što ga je dodatno koštalo vremena. Janušić i Mujić vodili su žestoku borbu do kraja trke smenjivaviši se na vodećoj poziciji ali do pobede ipak stiže Janušić posle jedne manje greške Mujića. Ovom četvrtom pobedom u sezoni Janušić stiže i titule prvaka države u klasi do 850ccm.. Njegov glavni konkurent Štimac uspeo je da stigne do trećeg mesta ispred Kavčića, Stanišića i Dragoja, svi u vozilima abarth 850.

Šverko je ubedljivo trijumfovao u klasi do 1000ccm, njegov glavni konkurent Holjevac se nije pojavio na ovoj trci a Janković je opet imao problema sa svojim abartom i morao da odustane. Drugi je završio Perović takodje u abartu ispred Šogorića i Tasića u nsu-ima.

Alihodžić je bio nenadmašan u klasi do 1300ccm, poveo je trku od početka i uspeo da iberunduje sve takmičare sem drugoplasiranog Vidmajera. Kulundžić je držao drugo mesto ali je morao da uspori zbog proklizavanja lamele i osvojio treće mesto. Odlična borba se vodila izmedju Višnjića i Perića, prvo je odustao Višnjić zbog dihtunga glave motora na alfi a dva kruga kasnije Perićeva 128ica počinje da popustaje zbog problema sa ubrizgavanjem goriva tako da četvrto mesto na kraju pripalo je Božiloviću u nsu-u 1200c

Zbog malog broja takmičara u najjačim klasama organizator je spojio klasu do i preko 1600ccm i tako dobio 10 vozila na startnom gridu.
Lang i Regvart vodili su glavnu reč u diviziji, Regvart je vozio alfu u klasi preko 1600ccm dok je Langov bmw bio u klasi do 1600ccm. Trku je poveo Regvart, što je i bilo očekivano, napravio je veću prednost ali je posle nekoliko krugova počela da pada kiša što je očigledno pogodovalo Langu pa je iz kruga u krug smanjivao prednost. U jednom momentu Regvart je preterao i izleteo sa staze, posle par krugova se vratio u trku ali je ipak morao da odustane zbog problema na automobilu. 
Konačan poredak na kraju trke u klasi do 1600ccm bio je Lang (bmw), Damjanović (ford escort), Kapetanović (bmw) i Markovic (alfa)
Nosse je bio najbolji u klasi preko 1600ccm ispred Orovića, Jevtovića i Fejzića.


Miroslav Nosse

No comments: