Tuesday, July 9, 2013

Željko Kosać

Rodjen je 1963. godine u Herceg Novom.
Trkačku karijeru je započeo na dva točka, prvo kao reprezentativac i prvak Crne Gore u biciklizmu a kasnije i u motokrosu.
Prvi trkački koraci u automobilizmu, kao i većini takmičara, su mu bili u nacionalnoj klasi za volanom fiće početkom 70ih godina.
Uz pomoć Petra Jovanovića sekretara "AMD Herceg Novi" pripremio je svog prvog trkačkog fiću i krenuo da se takmiči u šampionatu Jugoslavije.

Prvih sezona krenuo je sa učenjem staza, skromnim rezultatima i čestim popravkama automobila da bi od 1985. godine njegova trkačka karijera krenula uzlaznom putanjom.
Te godine je osvojio treće mesto u šampionatu na brdskim stazama da bi već sledeće godine postao prvak Jugoslavije na brdu.
1988. i 1989. godine ponavlja uspeh i tako postaje po treći put šampion Jugoslavije u klasi do 850ccm što ga dovodi i do osvajanja "zlatne kacige" visokog priznanja auto moto saveza Jugoslavije.
1988
Pobedjivao je na Lovćenu, Vlasenici, Vodnu, Buzetu, Avali, Jelinjaku i mnogim brdskim stazama širom bivše Jugoslavije.
1990. po četvrti put osvaja šampionsku titulu koja nije bila i poslednja. Te godine je sa još nekim takmičarima iz Crne Gore nastupio i na trkama u Italiji gde je takodje zabeležio odlične rezultate.
Avala 1990
 Narednih par godina je morao da se zadovolji vicešampionskim titulama i trećim mestima, zbog nedostatka finansija i sponzora nije mogao kvalitetno da pripremi svoj trkački automobil. Nastupao je takodje u nacionalnoj klasi ali ovoga puta sa jugom jer su fiće bile povučene iz šampionata.


 1995. godine prelazi da vozi za beogradski klub "Tref" i nastupa u klasi do 2500ccm sa bmw-om M3 sa kojim osvaja i petu titulu prvaka. Sa bmw-om je nastupao i na kružnim i na brdskim stazama.
 1996. ponovo uspeva da stigne do samog vrha i okiti se sa još dve titule prvaka države. Sedeo je za volanima fiće, juga, suzukija, pezoa, bmw-a i micubiši lansera koji mu je bio i poslednji trkački auto sa kojim je nastupao 1998. godine kada je i prestao da se aktivno bavi automobilizmom.

No comments: