Tuesday, July 16, 2013

Ušće 1979.

 Ovom trkom otvoreno je prvenstvo Jugoslavije na kružnim stazama za 1979. godinu.
Od 184 prijavljena takmičara na beogradskom ušću pojavilo se njih 104 koji su se takmičili u četiri klase obzirom da peta i najača klasa do 2000ccm nije imala dovoljan broj takmičara da bi mogla da se boduje.
U najslabijoj klasi fića juniora bilo je više od 24 takmičara kolika je bila propusna moć staze pa je deo njih morao da "otpadne" posle subotnjeg treninga.
Na trci je trijumfovao Dragan Kornicer kome je ovo bila prva pobeda u karijeri, drugi je bio Darko Otenhajmer ispred Tihomira Aćimića  i Asanovića. Petoplasirani Jovanović je posle trke uložio prigovor na ispravnost motora Jurjevića i Nikolića koji su diskvalifikovani, Nikolić jer nije dozvolio otvaranje svog motora a Jurjević jer se ustanovilo da kubikaža njegovog motora nije odgovarala homologaciji.

U klasi seniora od početka do kraja je vodio Komnenović sa najvećom prosečnom brzinom od 91km/h. Žestoku borbu za drugo mesto vodili su Matošević, Milenković, Žurka, Janković i Prokić. U tim duelima najbolje se snašao Prokić koji je završio kao drugi ispred Jankovića, Matoševića i Žurke. Milenković je u jednom krugu imao izletanje u kome je oštetio točak svog fiće.
Pavle Komnenović
 Najoštrija konkurencija bila je u klasi do 1150ccm grupe 1 u kojoj su nastupala vozila marke zastava 101.
Najbolji su bili Veselinović, Vukčević i Filipović, za njima su trku završili Dobrohotov, Ranković, Šikloši, Vidic, Djelmaš i drugi.

U klasi do 1150ccm grupe 2 bilo je dosta dobro spremljenih automobila, Atanacković je odlično pripremio motor svog nsu-a ali je uneo sumnju kod konkurencije jer je homologacija za njegov auto istekla ali je dozvoljeno još te godine da se vozi kao i abarti, konkretno bila je sporna težina njegovog nsu-a koja nije bila u skladu sa grupom 2  pa su konkurenti smatrali da on ima ogromnu prednost u klasi. Atanacković je bio najbrži na treningu ispred Milaveca i Zorana Dragoja.
Janez Milavec se pojavio u novom automobilu fiatu 128 sc ali na žalost nije imao sreće pa je već na prvoj trci totalno uništio auto posle jednog izletanja i kidanja bandere i drveća pored staze. Istu nesreću je imao i Nikola Rudelić koji je završio pored Milaveca van staze. Na svu sreću uništeni su samo automobili dok su vozači ostali nepovredjeni.
uništeni fiati Milaveca i Rudelića
 Atanacković je lako pobedio ispred Kuvalje i Dragoja, četvrti je bio Drago Merlić u abartu. Dagmar Šuster se pojavio sa zastavom 101 za reli koja uopste nije bila konkurentna u ovoj klasi pa je morao da se zadovolji 5. mestom.
Janez Urbančić je posle trke hteo da piše prigovor na ispravnost Kuvaljinog fiata, tačnije menjača, za koji je smatrao da nije u skladu sa homologacijom ali je kasnije odustao od žalbe.
pobednički nsu Bobana Atanackovića
Željko Herceg abarth 1000

No comments: