Tuesday, June 18, 2013

Drago Regvart

 Trkačku karijeru je započeo na dvotočkašima tačnije u moto spidveju 1955. godine i bio reprezentativac Jugoslavije

1971 prelazi na četvorotočkaše i seda za volan alfe 2000 gtam, jednog od najboljih trkačkih automobila tog vremena.
Već prve sezone Regvart beleži tri pobede u klasi preko 1600ccm na trkama u Zagrebu, Kragujevcu i Arandjelovcu.
Glavni konkurenti te godine su mi bili Goran Štrok i Robert Lang u bmw alpinama kao i Sead Alihodžić u alfi 2000 gtam.Takodje se pojavio i na trci u Salzburgringu




Sledeće godine nastavlja takmičenje u domaćem šampionatu u istoj klasi sa istim automobilom.
Za pripremu i održavanje alfe bio je zadužen Santino Balduci, italijanski tjuner koji je bio jedan od najpoznatijh tjunera tog vremena kad je ova marka automobila u pitanju.
Regvart beleži samo jednu pobedu te godine na trci u Splitu.
start trke u Splitu 1972.
 Iste godine se pojavio se i na trci Evropskog šampionata u Monci gde je sa italijanom Invernicijem nastupio u takodje Balduzzi alfi ali od 1300ccm, i njihov plasman nije zabeležen na kraju trke.

1973. godine ostaje veran alfi ali prelazi za volan nešto slabijeg modela 1300 gtaj  i sa njim nastupa u klasi do 1300ccm kada je šampionat Jugoslavije u pitanju. Ova sezona je bila dosta uspešna za njega, pobedio je na tri trke i postao šampion Jugoslavije. Glavni rival u ovoj klasi mu je opet bio Sead Alihodžić sa kojim je godinama vodio borbu na stazama širom Jugoslavije.

Što se evropskog šampionata tice i te godine je nastupio na trci 4 sata Monce zajedno sa Robertom Langom za volanom Balduzzi alfe 2000 gtam sa kojom su pobedili u klasi i osvojili sedmo mesto u generalnom poretku. Takodje je nastupio i na trci u Beču gde je pobedio u klasi do 1300ccm.




1974. godine se opet pojavljuje u Monci ali Langa menja Miroslav Nosse i uzimaju 4. mesto u klasi i 9. u generalnom plasmanu kase do 2000ccm. Opet je bila u pitanju alfa 2000 gtam ali rentirana od "Audtodelte". Na Bečkom aerdromu Aspern ponavlja uspeh iz prethodne sezone, ponovo pobeduje u klasi.



Regvart i Nosse u Monci

Na domaćoj sceni odlučuje se za promenu automobila i zadnju vuču zamenjuje prednjom pa seda za volan fiata 128 sport kupe švajcaskog "Valtelina Racing" tima.
Inače fiat je spreman u takodje švajcarskoj ekipi "Scuderia Filipineti" koja se početkom 70ih godina odlično pokazala u pripremi i nastupima sa ovim modelima automobila na evropskoj sceni ali su posle smrti vlasnika tima, 1973. godine, svi automobili pripali pomenutoj "Valtelina" ekipi.
Veoma brz i moderan trkački automobil za to vreme sa kojim Regvart odmah na prvoj trci oko Kalemegdana beleži pobedu i oduševljava publiku svojim novim automobilom.






Te sezone se nije puno navozio u fiatu obzirom da je na drugoj trci u Kragujevcu završio pored staze a posle treće trke vožene na ušću zaradio kaznu od 6 meseci zabrane učestvovanja na trkama zbog incidenta sa Seadom Alihodzićem.
Iste godine od fabrike Alfa Romeo i njenog sportskog odeljenja "Autodelta" dobija "zlatni trofej Alfa Romea" za postignute rezultate sa njihovim automobilima na domaćoj i evropskoj sceni.
Predstavnici alfe su bili iznenadjeni njegovom voznjom u Evropi, osvojio je 4. pobede u klasi a u Monci postigao drugo najbolje vreme odmah iza alfinog fabričkog vozača De Adamiča.
 I posle isteka kazne nastavlja da se vrlo uspešno takmiči u fiatu 128 na
1975. godine uzima pobedu na evropskoj sceni, prvo mesto u klasi do 1300ccm na trci Bosch-Cup na bečkom aerodromu.

 domaćim takmičenjima a posle kraće pauze 1977. godine se opet vraća u Evropski šampionat u kome nastupa do 1979. godine u klasi do 1600ccm sa vw širokom zajedno sa Dagmarom Šusterom i švajcarcem Saigristom.
 Pojavio se i na nekoliko brdskih trka u Evropi.

1980. godine u šampionatu Jugoslavije se pojavljuje sa novim automobilom ford fiesta u klasi do 1150ccm grupa 2 i beleži nekoliko pobeda. Nastupa još dve sezone sa tim automobilom da bi se 1983. i 84. vratio volksvagenu i modelu široko. Trkacku karijeru je zavrsio opet u fordu ovoga puta escortu mk3 1986. godine.




No comments: