Friday, March 15, 2013

"Galax 71"

Šesti i poslednji reli u sezoni 1971. za šampionat Jugoslavije u organizaciji kluba "Neoplanta" održan u čast oslobodjenja Novog Sada 23. i 24. oktobra.
Start i cilj relija bio je u Novom sadu a Itinerer od 867km i 6 brzinskih ispita voženih na Iriškom vencu trebali su da odluče šampione u najačoj i najslabijoj klasi. Na startu se pojavilo 67 posada od kojih čak 25 iz najslabije klase do 785ccm.
Reli je bio noćni i izuzetno brz i zahtevan pa je obilovao odustajanjima. Još na početku odustaju Ilić, Karlavaris, Širenberg a odmah posle i Marković i Jakšić dok se Holjevac prevrnuo na poslednjem brzincu.
Na reliju se nisu pojavili favoriti poput Djordja Novakovića koji je već obezbedio prvo mesto u generalnom plasmanu, Aleš Pušnik vicešampion u klasi 1300, Branimir Perić Džo i Andrej Vidić.

U najslabijoj klasi bilo je više kandidata za osvajanje titule Živanović, Holjevac, Franković, Vukotić i Zdravković dok je Ferleža sa spačekom branio drugo mesto.
Živanović na prvom brzincu stiče 12 sekundi prednosti u odnosu na Holjevca koji odmah pobedjuje  na drugom brzincu. Miki Živanović opet pojačava tempo na trećem i četvrtom brzincu što navodi Holjevca na grešku i prevrtanje na poslednjem brzincu. Ferlež je odlično vozio ali ipak spaček nije mogao da parira fićama tako da je morao da se zadovolji 9. mestom što je dovelo do gubitka vicešampionske titule.
Poredak na kraju relija u klasi do 785cc bio je Živanović, Franković, Vukotić, Zdravković, Stevanović, Divljak.

U nacionalnoj klasi do 850ccm pitanje šampiona je već bilo rešeno a pobedu odnosi Mihailo Tatalović ispred Krsmanovića koji je već pre ovog relija postao šampion klase. Iza njih su bili Ljeskić, Santo i Živan Mali. Tataloviću je ova pobeda donela i drugo mesto u generalnom plasmanu u klasi 850.

Klasa do 1000ccm je takodje imala šampiona pre ovog takmičenja, a pobedu na ovom reliju je odneo novosadjanin Bogdan Dragin u mini kuperu sa samo 10 kaznenih bodova ispred Fadila Kadića i Nestora Milanova u nsu-ima tts.
Bogdan Dragin "Fafa" mini cooper 1000
 Jovica Paliković je kao pravi sportista došao na ovaj reli iako niko od takmičara nije mogao da ugrozi njegovo prvo mesto u klasi i pored problema sa svetlima uspeva lagano da trijumfuje u klasi 1300 i osvoji drugo mesto u generalnom poretku na kraju relija sa renoom 8 gordini.
Tri puta je bio najbrži na brzinskim ispitima a najozbiljniji konkurent mu je bio Mladen Gluhak u bmw-u 2002 ti. Dragan Vučković "Mališa" sa nsu-om tt osvojio je drugo mesto u klasi ispred Miloševića(mazda 1200), Gerimagića(nsu tt) i Glišića(alfa romeo)

U Klasi do 1600ccm sem jednog fiata 124 i audia 60 uglavnom su dominirala vozila bmw 1602. Kako sam već i napisao u klasi su nedostajali Novaković i Vidic jer su njihove pozicije već bile rešene a na ovom reliju pobedjuje Franjo Biruš sa bmw-om ispred Vidljinovića(audi 60), Vrhoveca(bmw 1602), Kapetanovića(bmw 1602) i Mutevelića(fiat 124 sc).

U najačoj klasi preko 1600ccm pojavljivanjem Gluhaka na startu relija već je bilo jasno ko će biti šampion obzirom da se njegov glavni konkurent Horvat nije pojavio na ovom reliju.
Gluhak je sigurnom ali i brzom vožnjom stigao lako do pobede u klasi i time osvojio titulu šampiona na reliju u najačoj klasi za 1971. godinu. Širenberg je odustao posle oštećenja automobila a drugo mesto u klasi osvaja Pisuljak ispred Ristića obojica u bmw-ima 2002 i Brzaka i Ninkova u fiatima 125.

Generalni plasman na ovom reliju bio je Živanović, Paliković, Biruš, Gluhak .
Najbolji na ispitima spretnosti bili su Vučković i Čerimagić a Miki Živanović zbog pobede u gelerali osvajai memorijal dr. Slobodana Stoje.





No comments: