Thursday, March 21, 2013

Beranovac 1974.

Više od 30.000 gledalaca posmatralo je ovu trku na Beranovcu kod Kraljeva, razlog više za posećenost trke bio je i dolazak "plave formule" i citroenovog vozača MIšel Boa koje je ujedno i prvi stranac koji se pojavio na ovoj stazi zahvaljujući slovenačkom "Cimos-u" koji je obezbedio dolazak francuza.
Cilj ovog dolaska je bilo testiranje staze jer je "Cimos" planirao da na Beranovac dovede citroenovu školu sportske vožnje kakva je već postojala u Parizu i u kojoj bi mogli da se obučavaju mladi talenti automobilizma. Ova lagana formula sa motorom citroena gs od 1000ccm iz sa 70ak konja razvijala je preko 200km/h i ostavila lep utisak na posmatrače bez obzira što nije pao rekord staze obzirom da je vožena na kišnim gumama. Mišel je preneo odlična iskustva sa ovog testiranja i pohvalio organizaciju a stazu ocenio kako vrlo zanimljivu i brzu.

Što se domaćih takmičara tiče u najačim klasama od i preko 1300ccm koje su vožene zajedno nije bilo puno takmičara a na samom startu trke zbog loše sinhronizacije pomoćnika startera i startera trke došlo je do sudaranja par takmičara ali sve je prošlo bez ozbiljnih oštećenja tako da je trka restartovana.
U najačoj klasi Miroslav Nosse(bmw 2002) i Josip Hrestak(alfa 2000 gtam) su trebali voditi glavnu reč ali je Nosse imao kvar na svom bmw-u tako da je Hrestak ostao usamljen na stazi i nastavio da vozi kao da mu je Nose na braniku. Iz kuga u krug je pojačavao tempo iako su mu mehaničari pokazivali da uspori jer je drugoplasirani bio daleko iza, dva kruga pre kraja alfa je počela da posustaje zbog problema sa karburatorom pa je Hestak je morao da ode u boks i tako izgubi dragocene bodove za prvo mesto. Pobedu je odneo Dubravko Smiljanić u bmw-u 1602 ispred Stanojevića i Aleksandrovića u nešto jačim bmw-ima 2002.
Dubravko Smiljanić bmw 1602
 U klasi do 1300ccm Robert Lang je bio jedan od aktera "čukanja" na startu ali sem manjih kozmetičkih sitnica nije bilo većih oštećenja na njegovoj alfi 1300 gtaj inače bivšem automobilu Draga Regvarta koji je te sezone prešao za volan fiata 128 ali u Kraljevu nije nastupio zbog kazne zaradjene na Ušću posle incidenta sa Alihodžićem.
Obzirom na kvalitete ovog auta Langu nije bilo teško da osvoji pobedu na ovoj trci ispred dosta slabijih nsu-a za čijim su volanima sedeli Antun Vidmajer i Živan Mali.
Alfa 1300 gtaj Roberta Langa
 Dejan Zdravković i Žika Asanović vodili su glavnu reč u klasi do 1150ccm u zastavama 101 i daleko ispred konkurencije završili trku. Zdravković je bio brži i ostvario ono što je najavio pre trke a to je da će dati sve od sebe da pobedi na ovoj trci obziorm da više nije hteo da se takmiči na domaćim stazama. Treći je bio Milutin Gavrilović.

U klasi do 1000ccm vozači sa abartima su publici priredli uzbudljivu trku. Veco Holjevac i Miodrag Perović su vodili oštru borbu ali i Jovica Milovanović nije prošao nezapaženo. Smenjivanje Perovića i Holjevca na vodećoj poziciji koristio je Milovanović i sve se više približavao da bi ih u jednom trenutku i prestigao i tako došao do pobede ispred Perovića koji je drugim mestom malte ne bio obezbedio titulu prvaka Jugoslavije. Holjevac je stigao treći i to su mu bili prvi bodovi u sezoni obzirom na česta odustajanja zbog problema sa svojim abartom.
Jovica Milovanović abarth 1000 tcr
 Zajedno sa klasom do 1000ccm startovali su i vozači klase do 850ccm. Glavni konkurenti Štimac i Kaučić nisu imali sreće na ovoj trci, Kaučić je zbog ulja na stazi izleteo i udario u znak koji je oštetio zadnje vešanje njegovog abarta a Štimac nije završio trku zbog kvara automobila ali i bez obzira na to imao je skoro pa sigurnu titulu prvaka. Pobedu je odneo Selim Mujić ispred Milovanova i Proročića.
Abarth Marjana Kaučića posle izletanja
 23 fiće našle su se na startu najslabije klase do 785ccm. Iznenadjenje je bio Jozef Šikloši koji se pojavio na ovoj trci iako je na drugoj trci "letnje lige" zbog nedozvoljenih prepravki na motoru bio diskvalifikovan. Disciplinska komisija je trebala da ga kazni ali zbog godišnjih odmora nije došlo do toga a rok od 30 dana za izricanje kazne istekao tako da je Šikloši sticajem okolnosti prošao nekažnjeno što se mnogima nije svidelo.
 I na ovoj trci kao i na treningu bio je daleko ispred konkurencije, jedno vreme ga je pratio Komnenović ali je morao da odustane zbog kvara na motoru dok su ostali takmičari bili dosta daleko. Drugi je bio Željeznak a treći Leniček.



No comments: