Thursday, May 23, 2013

Mladen Gluhak

Jedan od najboljih i najtalentovanijih hrvatskih automobilista koji su nastupali u šampinatu Jugoslavije tokom 70ih godina rodjen je u Zagrebu 17.8.1946. godine.
U svet brzine ušao je na motociklu još kao dečak sa 13 godina po uzoru na svoga oca Eda tadašnjeg kajakaškog olimpica i šampiona u motociklizmu. Posle nekoliko moto trka prešao je na automobile. Prve voženje bile su mu u fići koga je često "pozajmljivao" od svoje majke još sa 16 godina.

Automobilizmom se bavio preko 10 godina i najveće uspehe je postizao izmedju 1968. i 1978. godine. Bio je višestruki šampion Jugoslavije a nastupao je kako na kružnim tako i na brdskim i reli takmičenjima.
Sedeo je za volanom mnogih automobila poput nsu-a tts, ford eskorta, bmw-a, renoa 8, fiata , lancie pa i formule super fau.
1969. godine je proglašen za najboljeg automobilistu Jugoslavije i bio jedan od retkih Jugoslovenskih vozača tih godina koji je nastupao i na evropskoj sceni beležeći odlične rezultate.
1969. je bio treći u Evropskom šampionatu na kružnim stazama u klasi do 1000ccm u kojoj je nastupao sa nsu-om tts.
nsu tts Brno 1969.
 Te iste godine je nastupao paralelno i na reli takmičenjima sa renoom 8 gordini u klasi do 1300ccm za "Reno-Cimos Ina" tim gde mu je najveći rival bio njegov prijatelj, sugradjanin i klupski kolega Jovica Paliković ali Mladenov gordini je često zbog kvarova ostajao pored staze tako da su i auto i Mladen više vremena provodili u garaži nego na stazi. U toj istoj garaži su nastale i mnoge anegdote vezane za Mladena i Jovicu, jedna od njih je ta da je prilikom jednog rasklapanja i sklapanja motora Jovica svratio kod Mladena da vidi kako napreduju radovi i u kutiju sa delovima Mladenovog motora ubacio jedan šraf i maticu više tako da je nastala prava zbrka kad je motor sklopljen a Mladen nije znao otkud taj šraf a kako nije smeo tek tako da predje preko toga morao je ponovo da rastura motor ne bi li utvrdio gde je bilo mesto tom šrafu.
Iste godine Mladen se sa svojim suvozačem i prijateljem Kresnikom pojavio i na reliju Monte Carlo u bmw-u 2002 ali nije zabeležen njihov rezultat na tom takmičenju.
 Sa tim istim bmw-om Mladen je odvozio i par kružnih trka.
1970. godine je nastupao sam bmw-om 2002 i beležio odlične rezultate, dok je na brdskim i kružnima stazama vozio nsu tts sa kojim je zabeležio 4 pobede.
Na Balkanskom reliju je bio za volanom lancie fulvie hf sa suvozačem Krstonošićem od koga je Mladen i kupio auto i osvojio 3. mesto u klasi do 1600ccm.

nsu tts, kružna trka Zagreb 1970 
 1971. godine osvaja šampionsku titulu na reliju u klasi preko 1600ccm za volanom bmw-a 2002 ti sa kojim i sledeće godine ostaje u istoj klasi i beleži odlične rezultate.


 1975. godine Malden nabavlja novi automobil, fiat 128 sport sa kojim nastupa u klasi do 1150ccm grupe 1 i uspeva pet puta da pobedi čime osvaja još jednu titulu prvaka države.
Kraljevo 1975. fiat 128 sc
 1976. godine prelazi u novu klasu "slobodne formule" koja je uvedena iste godine i u kojoj nastupa par sezona i 1977. postaje prvak Jugoslavije.
1978. paralelno sa formulom je vozio i klasu do 2000ccm sa ford escortom sa kojim osvaja još jednu šampionsku titulu pobedivši na 6 od 7 trka u sezoni.


escort rs2000
Mladen Gluhak je 1979. godine završio svoju trkačku karijeru, osvojio skoro sve što se moglo osvojiti u automobilizmu, lako je dolazio do pobeda i dobrih rezultata ali je na žalost isto tako lako dozvolio i da ga život pobedi. Osetivši da tu trku ne može dobiti posle dijagnoze sa kojom se nije mogao nositi, 2005. godine je odlučio okončati svoj život.





No comments: