Tara relijem otvorena je sezona reli takmičenja za 1975. godinu po teškim uslovima i snegom zavejanim putevima na startu u Bajinoj Bašti pojavio se nešto manji broj takmičara u odnosu na 83 koliko ih je bilo prijavljeno. Trebalo je prevaliti 880km i 3 brzinska ispita.
U najjačoj klasi preko 1300ccm samo 3 automobila na startu a po novom pravilniku koji je izašao pre početka sezone doneta je odluka da nema bodovanja klase ako se ne pojavi više od 8 takmičara što je u startu demoralisalo i ova tri takmičara da voze pa još po tako teškim uslovima.
Glavna borba, kako za poredak u klasi tako i za generalni plasman, je trebala da se vodi izmedju Pušnika u renou 12 gordini i Alihodžića u vw bubi medjutim Pušnik je završio reli već posle prvog brzinskog ispita jer nije hteo da vozi kad ionako ne bi dobio poene u klasi sem 3 poena za eventualnu pobedu u generalnom plasmanu ali je procenio da to nije vredno rizika vožnje po takvim uslovima na stazi.
Alihodzić je nastavio da vozi i išao na osvajanje ta 3 boda u čemu je i uspeo ali je jedva stigao do cilja zbog nekoliko izletanja i raznih problema.
Tako je klasa preko 1300ccm bila pravo razočarenje za malobrojnu publiku i vozače.
U klasi do 1300ccm situacija je bila nesto bolja a trijumfovao je Prvoslav Šmakić u nsu 1200c ispred Dagmara Šustera u zastavi 101.
Jedan od favorita bio je Vidljinović koji je svoj stari audi zamenio za potpuno novi model 80 i već na prvom brzincu odlično krenuo ali u želji da na drugom brzincu bude bolji izleteo je sa staze u jarak. Uz pomoć gledalaca koji su se našli na tom mestu uspeo je da se vrati na stazu i stigne do cilja. Iako pomoć gledalaca nije bila u skladu sa propisma sudije su ipak progledale kroz prste jer to nije bio jedini slučaj na ovom reliju i na baš toj krivini da neko izleti, posebno ako se još uzmu u obzir i jako teški uslovi po kojima je reli vožen malo fer pleja nije bilo na odmet.
Zastava je pre ovog relija rasformirala svoj fabrički tim jer nije bila zadovoljna stavovima sportkih komisija i organa koji su smatrali da oni ometaju razvoj sporta pa je svoje trkačke "kečeve" počela da prodaje klubovima od kojih je "Slovenija Avto" otkupila par komada i sastavila jedan ozbiljan tim u sastavu Kaučić, Vidic, Šuster i Heimer sa kojima su nastupali u klasama do 1150 i 1300ccm. Medjutim na ovom reliju nisu imali puno uspeha obzirom da su automobile dobili 4 dana pre relija i nisu uspeli da se priviknu na njih i treniraju. Kaučić je izleteo na jednom od brzinaca a Vidić je morao da odustane zbog problema sa autom pa je pobedu u klasi do 11500ccm odneo novajlija na reliju Žika Asanović takodje u zastavi 101. Ovoga puta izostao je do tada ustaljeni dvoboj izmedju škoda i kečeva obzirom da je zastava povukla svoj fabrički tim škoda je ostala usamljena u klasi do 1150 i 1300ccm.
U najjačoj klasi preko 1300ccm samo 3 automobila na startu a po novom pravilniku koji je izašao pre početka sezone doneta je odluka da nema bodovanja klase ako se ne pojavi više od 8 takmičara što je u startu demoralisalo i ova tri takmičara da voze pa još po tako teškim uslovima.
Glavna borba, kako za poredak u klasi tako i za generalni plasman, je trebala da se vodi izmedju Pušnika u renou 12 gordini i Alihodžića u vw bubi medjutim Pušnik je završio reli već posle prvog brzinskog ispita jer nije hteo da vozi kad ionako ne bi dobio poene u klasi sem 3 poena za eventualnu pobedu u generalnom plasmanu ali je procenio da to nije vredno rizika vožnje po takvim uslovima na stazi.
Alihodzić je nastavio da vozi i išao na osvajanje ta 3 boda u čemu je i uspeo ali je jedva stigao do cilja zbog nekoliko izletanja i raznih problema.
Tako je klasa preko 1300ccm bila pravo razočarenje za malobrojnu publiku i vozače.
Sead Alihodžić |
Jedan od favorita bio je Vidljinović koji je svoj stari audi zamenio za potpuno novi model 80 i već na prvom brzincu odlično krenuo ali u želji da na drugom brzincu bude bolji izleteo je sa staze u jarak. Uz pomoć gledalaca koji su se našli na tom mestu uspeo je da se vrati na stazu i stigne do cilja. Iako pomoć gledalaca nije bila u skladu sa propisma sudije su ipak progledale kroz prste jer to nije bio jedini slučaj na ovom reliju i na baš toj krivini da neko izleti, posebno ako se još uzmu u obzir i jako teški uslovi po kojima je reli vožen malo fer pleja nije bilo na odmet.
Zastava je pre ovog relija rasformirala svoj fabrički tim jer nije bila zadovoljna stavovima sportkih komisija i organa koji su smatrali da oni ometaju razvoj sporta pa je svoje trkačke "kečeve" počela da prodaje klubovima od kojih je "Slovenija Avto" otkupila par komada i sastavila jedan ozbiljan tim u sastavu Kaučić, Vidic, Šuster i Heimer sa kojima su nastupali u klasama do 1150 i 1300ccm. Medjutim na ovom reliju nisu imali puno uspeha obzirom da su automobile dobili 4 dana pre relija i nisu uspeli da se priviknu na njih i treniraju. Kaučić je izleteo na jednom od brzinaca a Vidić je morao da odustane zbog problema sa autom pa je pobedu u klasi do 11500ccm odneo novajlija na reliju Žika Asanović takodje u zastavi 101. Ovoga puta izostao je do tada ustaljeni dvoboj izmedju škoda i kečeva obzirom da je zastava povukla svoj fabrički tim škoda je ostala usamljena u klasi do 1150 i 1300ccm.
No comments:
Post a Comment