Šesta trka šampionata Jugoslavije za 1976. godinu na kružnim stazama po drugi put u sezoni vožena je na autodromu "Glavica" u Slavonskoj Požegi i ovom trkom je završena trkačka sezona u toj godini.
Katunarić, Hlača, Horo, Kimpanov i Leniček su napravili najbolja vremena na treningu u najslabijoj klasi do 785ccm i obećavali odličnu borbu u trci. Za njima su sa sekundom zaostatka bili Berić, Basaraba i Djaniš. Trka je krenula silovito i počela su smenjivanja iz kruga u krug na vodećim pozicijama. U celoj priči se najbolje snašao Djaniš koji je ostvario i svoju prvu pobedu u karijeri ali radovanje nije dugo trajalo. Leniček je uložio progovor na ispravnost Djaniševog motora u fići, tačnije na podizače ventila. Direktor trke je dozvolio Djanišu da bira, "otvaranje" motora ili pismeno priznanje da je Leničekov prigovor na mestu gde je Djaniš bez mnogo razmišljanja pristao na ovo drugo i dao je pismenu izjavu u kojoj priznaje nedozvoljene prepravke za koje je bio "optužen" tako da je izgubio bodove.
Direktor trke je pored ovoga okupio svih deset vozača koji su završili u bodovima i saopštio da će svima "otvoriti" motore kako bi se utvrdilo ko je "čist" a ko nije i da će svi oni koji budu imali nedozvoljene prepravke na motoru sami snositi troškove otvaranja motora kao i ostale prateće troškove. Samo se Zoran Basaraba složio sa ovim, dok su ostali imali različite izgovore, Leniček je čak hteo i da povuče prigovor koji je uložio na Djaniša. Naravno ovaj predlog direktora trke bio je samo psihološki način provere takmičara kojim se i ovoga puta dokazalo koliko je malo vozača iz nacionalne klase u stvari imalo tehnički ispravne motore i u skladu sa homologacijom. Svi su se snalazili na razne nedozvoljene načine kako bi svoj motor i svog fiću učinili bržim i boljim.
U klasi do 11500ccm Vučurović, Živanovć, Komnenović i Milavec su najbolje krenuli dok se u jednom trenutku nije dogodio incident izmedju Vučurovića i Živanovića u kome je Živanović izvukao deblji kraj i totalno uništio svoju zastavu 101 a i on sam zadobio lakše povrede. Sudije krivne su ocenile da je Vučurović bio kriv za incident jer je presekao stazu i naleteo na Živanovića usled čega su obojica završila u jarku. Komnenović je imao problema na svojoj pozajmljenoj zastavi tako da je morao da se zadovolji 6. pozicijom na kraju trke.
Pobedu je odneo Milavec ispred Vidića, Juranića, Šustera i Šebalja.
Marino Ivančić je imao sličnu sudbinu u klasi do 850ccm kao i Djaniš u nacionalnoj stim da je Ivančićev motor abarta bio otvaran i merena zapremina istog ali je sve bilo u skladu sa pravilnikom tako da je opravdao prvo mesto u klasi. Lončar, Muljić i Macukić, koji su inače i sumnjali u ispravnost Ivančićevog motora i uložili prigovor morali su da se zadovolje drugom, trećom i petom pozicijom na kraju trke.
Djani Šverko je konačno završio trku u klasi do 1000ccm, njegov abart je ovoga puta izdržao trku i osvojio treće mesto u klasi. Trku nisu vozili Komnenović i Milovanović a pobedu je odneo Željko Herceg (abarth 1000) ispred Vidmajera (nsu tt), Šverka (abarth 1000), Dobrohotova (nsu tts), Matijevića (mini moris) i Miloradovića (fiat 850 sc).
U najačoj klasi do 1300ccm trijumfovao je Drago Regvart u fiatu 128 sc ali i pored svih očekivanja nije uspeo da obori rekord koji je držao Sead Alihodžić sa prosečnom brzinom od 160km/h. Regvart je ovom pobedom osvojio šampionsku titulu i po treći put "zlatnu kacigu"
Drugi je bio Mladen Novak u alfi gtaj ispred Rojtinica u nsu tt i Nossea takodje u alfi.
U formuli super fau pobedio je gost iz Švajcarske Kurt Graft ispred Štroka, Gluhaka, Langa, Dobrohotova i Jerančića.i postavio novi rekord staze vozeći prosečnom brzinom od 184km/h.
Katunarić, Hlača, Horo, Kimpanov i Leniček su napravili najbolja vremena na treningu u najslabijoj klasi do 785ccm i obećavali odličnu borbu u trci. Za njima su sa sekundom zaostatka bili Berić, Basaraba i Djaniš. Trka je krenula silovito i počela su smenjivanja iz kruga u krug na vodećim pozicijama. U celoj priči se najbolje snašao Djaniš koji je ostvario i svoju prvu pobedu u karijeri ali radovanje nije dugo trajalo. Leniček je uložio progovor na ispravnost Djaniševog motora u fići, tačnije na podizače ventila. Direktor trke je dozvolio Djanišu da bira, "otvaranje" motora ili pismeno priznanje da je Leničekov prigovor na mestu gde je Djaniš bez mnogo razmišljanja pristao na ovo drugo i dao je pismenu izjavu u kojoj priznaje nedozvoljene prepravke za koje je bio "optužen" tako da je izgubio bodove.
Direktor trke je pored ovoga okupio svih deset vozača koji su završili u bodovima i saopštio da će svima "otvoriti" motore kako bi se utvrdilo ko je "čist" a ko nije i da će svi oni koji budu imali nedozvoljene prepravke na motoru sami snositi troškove otvaranja motora kao i ostale prateće troškove. Samo se Zoran Basaraba složio sa ovim, dok su ostali imali različite izgovore, Leniček je čak hteo i da povuče prigovor koji je uložio na Djaniša. Naravno ovaj predlog direktora trke bio je samo psihološki način provere takmičara kojim se i ovoga puta dokazalo koliko je malo vozača iz nacionalne klase u stvari imalo tehnički ispravne motore i u skladu sa homologacijom. Svi su se snalazili na razne nedozvoljene načine kako bi svoj motor i svog fiću učinili bržim i boljim.
U klasi do 11500ccm Vučurović, Živanovć, Komnenović i Milavec su najbolje krenuli dok se u jednom trenutku nije dogodio incident izmedju Vučurovića i Živanovića u kome je Živanović izvukao deblji kraj i totalno uništio svoju zastavu 101 a i on sam zadobio lakše povrede. Sudije krivne su ocenile da je Vučurović bio kriv za incident jer je presekao stazu i naleteo na Živanovića usled čega su obojica završila u jarku. Komnenović je imao problema na svojoj pozajmljenoj zastavi tako da je morao da se zadovolji 6. pozicijom na kraju trke.
Pobedu je odneo Milavec ispred Vidića, Juranića, Šustera i Šebalja.
Živanovićeva zastava posle udesa |
Djani Šverko je konačno završio trku u klasi do 1000ccm, njegov abart je ovoga puta izdržao trku i osvojio treće mesto u klasi. Trku nisu vozili Komnenović i Milovanović a pobedu je odneo Željko Herceg (abarth 1000) ispred Vidmajera (nsu tt), Šverka (abarth 1000), Dobrohotova (nsu tts), Matijevića (mini moris) i Miloradovića (fiat 850 sc).
U najačoj klasi do 1300ccm trijumfovao je Drago Regvart u fiatu 128 sc ali i pored svih očekivanja nije uspeo da obori rekord koji je držao Sead Alihodžić sa prosečnom brzinom od 160km/h. Regvart je ovom pobedom osvojio šampionsku titulu i po treći put "zlatnu kacigu"
Drugi je bio Mladen Novak u alfi gtaj ispred Rojtinica u nsu tt i Nossea takodje u alfi.
Miroslav Nosse alfa 1300 gtaj |
No comments:
Post a Comment