Trkom u Kragujevcu otvorena je sezona na kružnima trkama za šampionat Jugoslavije u 1973. godini.
Prva od četiri trke koje su se vozile ove sezone ovoga puta je vožena na izmenjenoj lokaciji, umesto gradskim ulicama kako je do sada voženo trka je premeštena u krug fabrike "Crvena Zastava" čime je bezbednost takmičara i publike dovedena na jedan viši nivo.
Crvena Zastava je publici priredila i jedno iznenadjenje na ovoj trci, debitovao je nov trkački automobil iz ove fabrike a to je zastava 101 od čak 160 konja pripremljena za klasu do 1300ccm. Za friziranje motora bio je zadužen Diter Herman šef tjunerske kuće "Repekus" iz istočne Nemačke a za volanom je bio čuveni Milivoje Božić tada šef zastavinog trkačkog tima.
Ovaj automobil kao i vozača čekao je ozbiljan zadatak a to je suprostavljanje ostalim automobilima klase do 1300cc a pre svega alfama gtaj radjenim kod čuvanog italijanskig tjunera Balducia. Alfe su bile jače nekih 10ak konja i predstavljale vrhunac tehničkog dostignuća tog vremena kad je ova klasa u pitanju a za volanima su sedeli iskusni i već proslavljeni asovi Drago Regvart i Sead Alihodžić. Još jedan od konkurenata domaćoj zastavi te sezone je bio i nsu tt sa mozda slabašnih 125 konja ali izuzetno lakom karoserijom tako da je na nekim stazama itekako bio u prednosti. Za volanima nsu-a bili su Marjan Kulundžić i Antun Vidmajer koji su bili i glavni konkurenti za sam vrh plasmana.
Još jedna zastava, doduše nešto slabija radjena kod "Hermana" bila je u rukama Branka Nadja a za volanima ostalih "kečeva" ali domaće radonisti bili su Krsmanović i Siljanović.
Milivoje Božić je postigao 5. vreme na treningu sa vremenom 1:28.325 dok je najbolji u klasi Regvart bio brži od njega sa čak više od 10 sekundi prednosti. Drugi je bio Kulundžić ispred Alihodžića. Kasnije se saznalo da su Kulundžić, Regvart i Vidmajer skratili stazu za 400m i tako u stvari postigla najbolja vremena pa su zaradili i kazne pomeranjem za nekoliko pozicija nazad na startu trke.
Trku je poveo Alihodžić ali su se uprkos pomerenim startnim pozicijama odmah iza njega našli Kulundžić i Vidmajer kojima je ova staza možda više odgovala nego dosta jačim alfama.
Božić se neko vreme vozio na 4. poziciji ali je morao da odustane u petom krugu zbog loma pedale gasa a Regvart je uspeo da se porbije do druge pozicije.
Seadova alfa je od početka trokirala da bi u dvanaestom krugu motor potpuno otkazao pa je vodeća pozicija pripala je Dragu Regvartu i posle 20 izveženih krugova zabeležio i prvu pobedu ove sezone. Drugi je bio Kulundžić ispred Nadja dok Vidmajerov nsu nije izdržao trku.
U nacionalnoj klasi fića do 785ccm najbolje vreme na treningu i pobedu u trci odneo je Berić vodeći od početka do kraja trke. Iza sebe je ostavio Leničeka, Željeznaka, Poljanića i Filipovića. Jedan od Berićevih glavnih konkurenata Pavle Komnenović morao je da odustane zbog pucanja creva za vodu.
U klasi do 850 ccm glavnu reč su vodili Štimac, Janušić, Vučković i Mujić kao i novajlija Zdravković koji je iz nacionalne klase prešao za volan abarta 850 tc kupljenog od Stanišića. Zdravković je sve do petnaestog kruga vodio borbu sa Vučkovićem u mini kuperu ali su obojica preforsirali motore i morali da završe trku pre kraja. Janušić se tako domogao druge pozicije iza pobednika Štimca. Treći je bio Jovica Milovanović u fiatu 850 specijal ispred Dragoja i Merlića.
U abartima klase do 1000 kubika dominirao je Šverko koji nema premca kad njegov abart radi kako treba. Šverko i kad nema konkurenciju forsira do samih granica trkajući se sam protiv sebe pa neretko i preforsira motor što je bio čest slučaj ali ne i ovog puta kad je ubedlijvo pobedio ispred Miodraga Perovića takodje za volanom abarta 1000 tcr, Ilića, Tasića i Radoševića u nsu-ima tts.
U klasi do 1600cc, Bogdan Damjanović uspeo je da dodje do pobede uprkos problemima sa kočnicama na svom escortu tc. Iza sebe je ostavio do tada nepobedivu bmw alpinu Roberta Langa koju je na toj trci vozio Dubravko Smiljanić, treći je bio Marković u alfi gta a četvrti Brana Višnjić u alpini.
Miroslav Nosse nije imao jaku konkurenciju u klasi preko 1600ccm i lagano stigao do pobede ispred Kolića i Bogdanovića, sva trojica nastupali su za volanima bmw 2002 alpina.
Prva od četiri trke koje su se vozile ove sezone ovoga puta je vožena na izmenjenoj lokaciji, umesto gradskim ulicama kako je do sada voženo trka je premeštena u krug fabrike "Crvena Zastava" čime je bezbednost takmičara i publike dovedena na jedan viši nivo.
Crvena Zastava je publici priredila i jedno iznenadjenje na ovoj trci, debitovao je nov trkački automobil iz ove fabrike a to je zastava 101 od čak 160 konja pripremljena za klasu do 1300ccm. Za friziranje motora bio je zadužen Diter Herman šef tjunerske kuće "Repekus" iz istočne Nemačke a za volanom je bio čuveni Milivoje Božić tada šef zastavinog trkačkog tima.
Ovaj automobil kao i vozača čekao je ozbiljan zadatak a to je suprostavljanje ostalim automobilima klase do 1300cc a pre svega alfama gtaj radjenim kod čuvanog italijanskig tjunera Balducia. Alfe su bile jače nekih 10ak konja i predstavljale vrhunac tehničkog dostignuća tog vremena kad je ova klasa u pitanju a za volanima su sedeli iskusni i već proslavljeni asovi Drago Regvart i Sead Alihodžić. Još jedan od konkurenata domaćoj zastavi te sezone je bio i nsu tt sa mozda slabašnih 125 konja ali izuzetno lakom karoserijom tako da je na nekim stazama itekako bio u prednosti. Za volanima nsu-a bili su Marjan Kulundžić i Antun Vidmajer koji su bili i glavni konkurenti za sam vrh plasmana.
Još jedna zastava, doduše nešto slabija radjena kod "Hermana" bila je u rukama Branka Nadja a za volanima ostalih "kečeva" ali domaće radonisti bili su Krsmanović i Siljanović.
Milivoje Božić je postigao 5. vreme na treningu sa vremenom 1:28.325 dok je najbolji u klasi Regvart bio brži od njega sa čak više od 10 sekundi prednosti. Drugi je bio Kulundžić ispred Alihodžića. Kasnije se saznalo da su Kulundžić, Regvart i Vidmajer skratili stazu za 400m i tako u stvari postigla najbolja vremena pa su zaradili i kazne pomeranjem za nekoliko pozicija nazad na startu trke.
Trku je poveo Alihodžić ali su se uprkos pomerenim startnim pozicijama odmah iza njega našli Kulundžić i Vidmajer kojima je ova staza možda više odgovala nego dosta jačim alfama.
Božić se neko vreme vozio na 4. poziciji ali je morao da odustane u petom krugu zbog loma pedale gasa a Regvart je uspeo da se porbije do druge pozicije.
Seadova alfa je od početka trokirala da bi u dvanaestom krugu motor potpuno otkazao pa je vodeća pozicija pripala je Dragu Regvartu i posle 20 izveženih krugova zabeležio i prvu pobedu ove sezone. Drugi je bio Kulundžić ispred Nadja dok Vidmajerov nsu nije izdržao trku.
U nacionalnoj klasi fića do 785ccm najbolje vreme na treningu i pobedu u trci odneo je Berić vodeći od početka do kraja trke. Iza sebe je ostavio Leničeka, Željeznaka, Poljanića i Filipovića. Jedan od Berićevih glavnih konkurenata Pavle Komnenović morao je da odustane zbog pucanja creva za vodu.
U klasi do 850 ccm glavnu reč su vodili Štimac, Janušić, Vučković i Mujić kao i novajlija Zdravković koji je iz nacionalne klase prešao za volan abarta 850 tc kupljenog od Stanišića. Zdravković je sve do petnaestog kruga vodio borbu sa Vučkovićem u mini kuperu ali su obojica preforsirali motore i morali da završe trku pre kraja. Janušić se tako domogao druge pozicije iza pobednika Štimca. Treći je bio Jovica Milovanović u fiatu 850 specijal ispred Dragoja i Merlića.
U abartima klase do 1000 kubika dominirao je Šverko koji nema premca kad njegov abart radi kako treba. Šverko i kad nema konkurenciju forsira do samih granica trkajući se sam protiv sebe pa neretko i preforsira motor što je bio čest slučaj ali ne i ovog puta kad je ubedlijvo pobedio ispred Miodraga Perovića takodje za volanom abarta 1000 tcr, Ilića, Tasića i Radoševića u nsu-ima tts.
U klasi do 1600cc, Bogdan Damjanović uspeo je da dodje do pobede uprkos problemima sa kočnicama na svom escortu tc. Iza sebe je ostavio do tada nepobedivu bmw alpinu Roberta Langa koju je na toj trci vozio Dubravko Smiljanić, treći je bio Marković u alfi gta a četvrti Brana Višnjić u alpini.
Bogdan Damjanović |
No comments:
Post a Comment