Tuesday, July 28, 2015

Zagreb 1972.

Nedelju dana posle trka "letnje lige" usledila je i kružna trka u Zagrebu.
Još se nisu smirile strasti oko nacionalne klase, diskvalifikacija i "otvaranja" pa je i posle ove trke bilo spekulacija. Miki Živanović je bio slabo plasiran u Zagrebu pa je sumnjao u loše pripremljen motor i eventualne greške prilikom sklapanja istog. Po povratku u Beograd odmah je oterao svog fiću na merenje u "21 maj" gde se ispostavilo da njegov motor ima 33 konja što je nekih 4 konja više od idealnog serijskog motora u fići i što je bila neka realna snaga fiće pripremljenog po standardima nacionalne klase. Živanović je bio sporiji po pravcima u odnosu na konkurenciju pa se opet postavljalo pitanje šta konkurencija u stvari vozi?
Na trci u nacionalnoj klasi najvise su se istakli Gluhak, Novak, Klenkar i Franković .
Gluhak je i dalje menjao diskvalifikovanog Poljanića i to mu je odlično išlo od ruke, smenjivao se u vodjstvu sa Novakom do momenta kada je izleteo sa staze i pobedu prepustio Novaku ispred Klenkara koji je vozio auto takodje diskvalifikovanog Lončara dok je treće mesto zauzeo Zlatko Franković ispred Komnenovića i Zdravkovića.
Miki Živanović je bio 5. na kraju dana ali je naknadno diskvalifikovan jer nije poslušao odluku sudija u toku trke koji su mu signalizirali da izadje sa staze zbog točka koji je svakog časa mogao da otpadne.

U klasi do 850ccm Janušić je iz trke u trku bio sve bolji i uspeo da pobedi Štimca. Treći je bio Vučković ispred Mujića, Kavčića i Merlića.
Klase 1000 i 1300 vozile su zajedno, Šverko i Holjevac su vodili svoju borbu i klasi do 1000ccm dok su Vizner i Alihodžić vodili svoju u jačoj klasi.
Šverko je dugo bio tik u Holjevca i posle devet krugova prešao u vodjstvo ali mu očigledno to nije bilo dovoljno pa se bespotrebno upustio u poteru za Alihodžićevom alfom i tako u osamnaestom krugu uništio motor svog abarta. Tako je Holjevac lako stigao do pobede ispred Jankovića i Šogorića.
Vizner je odustao od borbe sa Alihodžićem posle problema sa svojim fiatom pa je Alihodžić neko vreme ostao sam na čelu kolone do trenutka kada mu se otkačio akumulator i ostao bez struje na svojoj alfi. Bio je prinudjen da stane pored staze i reši problem dok je čelnu poziciju preuzeo Rojtinić ispred Kulundžića. Ni Rojtinićevo vodjstvo nije dugo trajalo zbog problema na nsu-u, Alihodžić se vratio u trku i u zadnjem krugu prešao Rojtinića i pobedio. Kulundžić je takodje imao problema sa svojim autom pa je završio na trećoj poziciji sa 2 kruga zaostatka.

U klasi do 1600ccm slika koja je vidjala na svakoj trci te sezone, prvi je bio Lang ispred Damjanovića i Biruša
Robert Lang
 Štrok ovoga puta nije imao sreće u najačoj klasi preko 1600ccm, posle gumi defekta morao je da izadje sa staze, Regvart je oštetio amortizer a Nosse polomio felnu tako da je u ovoj klasi pobedu slavio Antun Klobučar ispred Vrhoveca, obojica u bmw 2002.

No comments: