Monday, March 30, 2015

Krk 1976.

Uprkos kiši i lošem vremenu prvoj trci šampionata Jugoslavije na kružnim stazama prisustvovalo je preko 10.000 gledalaca. Trka je vožena na aerodromu Krk u organizaciji AMD "Dinamo" i AMD " Slovenija Avto" i trka je ušla u anale auto sporta jer su se na njoj po prvi put u Jugoslaviji pojavili bolidi formule vw.
 Iako je godinu dana ranije bilo par propagandnih nastupa, 76. je bila godina kad je i zvanično otvorena klasa pod nazivom  "formula super fau".
Kaiman bolidi sa motorima od 1600 kubika sličnih performansi i svi na istim gumama držali su publiku na nogama iako kiša nije išla u prilog ovim bolidima trka je bila zanjmljiva. 
Na trci se pojavilo 8 takmičara od kojih je 6 završilo trku, treba napomenuti da sem Franca Jerančića većina takmičara nije imala iskustva sa ovim bolidima. 
Aleš Pušnik je imao godinu dana ranije jedan revijalni nastup u Kraljevu a Drago Lazić i Goran Štrok su imali i jedan izlet van Jugoslavije vozeći kup Evrope u Salzburgu, ostali takmičari su se maltene na ovoj trci upoznavali sa svojim bolidima.
Najbolje se snašao Mladen Gluhak dok su Lang i Štrok morali da se zadovolje nižim pozicjama na pobedničkom postolju. Štrok se posle jedne greške svim snagama trudio da stigne Langa i eventualno osvoji drugo mesto ali mu nije pošlo za rukom. 
Iza njih su se borili Jerančić, Šuster i Pušnik, Jerančić je pojačao tempo i počeo da pristiže prvu trojicu ali nije bilo dovoljno vremena pa je trku završio kao četvrti, iza njega su ostali Pušnik i Šuster.
Djani Šverko je takodje nastupio i u ovoj klasi ali nije imao sreće, posle jednog izletanja u publiku dobio je oštećenje na svom kaimanu pa je posle par krugova morao da odustane, na svu sreću posledica po gledaoce nije bilo.
Sreće takodje nije imao ni Drago Lazić čiji je bolid u krugu za zagrevanje ostao bez dovoda goriva pa nije ni startovao trku iako je start bio odložen kako bi mehaničari mogli da srede kvar ali ipak nisu uspeli u tome.


Mladen Gluhak
Pušnik i Šuster
Najača kategorija automobila, klasa do 1300ccm , protekla je u znaku Draga Regvarta i njegovog odlično pripremljenog fiata 128. Regvart je pobedio ispred Atanackovića u nsu tt i Kaučića u zastavi 101, trku su jos završili i Aleksandrović, Rudelić, Mali i drugi ali nisu mogli da pariraju vodećoj dvojici.


Drago regvart fiat 128 sc
Kao i sto je bila praksa zbog manjeg broja takmičara klase do 850 i 1000ccm su bile spojene i vozili su zajedno. Inace ovi automobili su slični po preformansama i većinu je radio abarth tako da nisu previše smetali jedni drugima, čak su pojedini takmičari slabije klase bili na boljim pozicijama od takmičara iz jače klase.
U klasi do 850ccm najbolji su bili Nekić, Lončar i Ivančić, u abartima 850, dok je u klasi do 1000ccm Jovica Milovanović u abartu 1000 tcr trijumfovao ispred Dobrohotova u nsu tt i Bukvića u abartu.
Inače trku je poveo Komnenović kog je pratio Vidmajer koji izbija na čelo pred kraj trke jer Komnenovićev abart počinje da posustaje ali slavlje Vidmajera nije trajalo dugo je ni motor njegovog nsu-a nije duže izdržao.


Milovanović, Komnenović, Herceg
Jovica Milovanović abarth 1000 tcr
U klasi do 1150ccm popularnim kečevima do kraja trke dominirali su domaći tamičari Vidic i Milavec i tim redosledom i završili trku iako je Milavec imao najbolje vreme vozeći prosečnom brzinom od 112,5km/h. Iza njih trku su završili Vučurović, Poberaj, Šuster, Hitri i dr.


U najmasovnijoj ali i najslabijoj klasi do 785ccm od početka do kraja trku je vodio Berić u stopu praćen od strane Basarabe, Šikloši je bio treći a Djaniš četvrti.

No comments: