Monday, February 18, 2013

VN Beograda 1974.

Trkom oko Kalemegdana na stazi dugoj 2918m u organizaciji ask "Crvena Zvezda" otvorena je sezona šampionata Jugoslavije na kružnim trkama za 1974. godinu. Po kišnom vremenu okupilo se 20ak hiljada gledalaca ali sem kod par vozača nije se moglo videti puno na ovoj trci, verovatno zbog loše i klizave kocke na pojedinim delovima ove ulične staze.
Možda je i najači utisak na ovoj trci ostavio Drago Regvart koji je iz Italije doterao novi auto, fiat 128 sport za klasu do 1300ccm i došao naoštren za nastavak borbe sa konkurentima.
Na žalost Alihodžić sa kojim je prethodne sezone Regvart vodio glavnu borbu na ovoj trci nije želeo da vozi, da li zbog kiše ili problema na svojoj alfi on se nije pojavio na startu.
Regvart je po klizavoj stazi lako stigao do pobede vozeći prosečnom brzinom 115km/h, zvuk njegovog fiata je oduševio publiku i svi su jedva čekali nastavak na nekoj sledećoj trci i po suvoj stazi gde će ovaj auto tek doći do izražaja.
Iza njega su završili Antun Vidmajer i Živan Mali u nsu-ima tt.
Sead Alihodžić alfa 1300 gtaj
Živan Mali nsu tt 
 U najačoj klasi preko 1300ccm automobili po ovako klizavoj podlozi nisu mogli doći do izražaja, uglavnom vozila marke bmw 1602 i 2002 sa preko 200 konja po krivinama nisu išli brže od fića a i na pravcima je bio rizik pri punom gasu. Jedino se isticao Dubravko Smiljanić koji je i pobedio ispred Nossea i Stanojevića.

Djani Šverko je imao problema da stigne na vreme na tehnički pregled pa je zaradio novčanu kaznu što ga je prilično naljutilo i rekao da više neće nastupati na trkama u Beogradu ali se ipak pojavio na startu trke u klasi do 1000ccm doduše na slik gumama sto se ispotavilo kao pogrešno pa je morao u boks po kišne gume odmah posle starta trke.
Perović je posle dva kruga zbog kvara na svom abartu morao da odustane. Pobedu je odneo Vinko Šogorić u nsu tts, drugi je bio Živojin Radošević u istom automobilu a treći Jožef Horvat u mini kuperu.


Sa klasom do 1000ccm zajedno su nastupali i vozači klasa do 850ccm i novouvedene klase do 1150ccm.
Damir Štimac i Marjan Kaučić bili su najbolji u klasi do 850ccm dok je treći bio Miodrag Proročić iz Kotora, sva trojica u abartima 850 tc.
U klasi do 11500ccm samo četiri takmičara od kojih je najbolji bio Branko Nadj ispred Brauna, Kolića i Tomića, svi u vozilima marke zastava 101.
Marjan Kaučić abarth 850 tc
Jedino je u najslabijoj klasi do 785cc trka vožena po suvom ali ni ova klasa nije imala onaj broj trkmičara koliko se očekivalo. Najbolji na treningu bio je Dragan Vranešević ali se nije pojavio na startu trke jer je na kraju treninga zbog problema sa točkom izleteo sa staze i udario u drvo i znatno oštetio svoj automobil. Trku je poveo Herceg ali se posle par krugova okrenuo na stazi i izašao iz trke. Borba se nastavila izmedju Leničeka, Filipovića, Frankovića i Poljovka koji je negde od sredine trke vozio bez soferšajbne. Pobedu je odneo Momir Filipović iz Crvene Zvezde ispred Leničeka i klupskog kolege Frankovića.


4 comments:

Anonymous said...

Pozdrav, hvala na ovim tekstovima. Ne prepoznajem treću fotograiju (NSU, Fića i Z101), gde je tačno snimljena, ne liči mi na stazu oko Kalemegdana?

Marko Minic said...

ne znam tacno gde uslikana posto i ne znam sve detalje sa te staze ali slika jeste sa te trke bar sam je ja tako nasao tj pod tim imenom u jednom arhivu

Anonymous said...

Sve je u redu. Nisam pažljivo pogledao fotografiju, očigledno je i po automobilima da je u pitanju baš ta trka vožena tog dana oko Kalemegdana. Slikano je na pravcu kod "Beton hale", izmenilo se štošta za ovih četrdesetak godina, označio sam objekat (tj. ono što je od njega preostalo danas) žutom bojom:

http://www.dodaj.rs/f/3m/zV/4Ytmh042/kale.jpg

Pozdrav!

Anonymous said...

Da još samo ovo dodam, evo uvoda sa te trke 17 aprila 1974, Fiće su formacijom ispisale "TITO", kiša još uvek nije pala:

http://img207.imageshack.us/img207/2796/titot.jpg