Saturday, December 1, 2012

Šuster i Jerančić, ETCC 1982.

1982. godina u okviru evropskog šampionata turističkih automobila (ETCC) nastupila je i naša posada u sastavu Dagmar Šuster i Franci Jerančić. Nastupali su u grupi A divizija 1 sa automobilom audi 80 gte od 1600ccm vozeci za klub "donit olimpija"
Šampionat se sastojao od 11 trka a naša posada je nastupila na 10.
Trke su bile višečasovne, nisu se vozile na unapred odredjeni broj krugova već su distance bile izražene u kilometrima, najčešće se vozilo 500km i trajale su oko 3-4 sata pa su se vozači smenjivali tokom trke.
Na prvoj trci "500km Monce"  održanoj 21. marta , osvajaju odlično 2. mesto u klasi 16. u generalnom plasmanu od preko 30 automobila.

Druga trka je vožena takodje u Italiji na stazi Valelunga, dve nedelje posle prve trke, i tu odmah beleže pobedu u klasi i 15 mesto u generalnom poretku sa najbržim krugom u trci 2:26.57.

Treću trku u Engleskoj na stazi Donington ne završavaju zbog problema sa autom.

Ponovo se vraćaju u Italiju na stazu Mudjelo i ponavljaju uspeh iz Valelunge.

Na trci u Brnu posle 3,5 sati vožnje i problema sa autom stižu do 8. mesta u klasi.

Očigledno su im trke u Italiji odlično ležale pa aa stazi Ena Pergusa uzimaju 2. mesto u klasi.

Na sledeće četiri trke u Engleskoj(silverstone), Belgiji(spa), Nemačkoj(nirburgring) i Austriji(salzburgring) nisu imali sreće, nijednu od tih trka nisu završili zbog problema sa autom i to ih je koštalo pozicije u generalnom plasmanu.  

Poslednja trka evropskog prvenstva vozena u Zolderu u Belgiji okupila je preko 200 takmičara od kojih je samo 50 posada plasiralo za glavnu trku.
Naša posada se pojavila sa audijem 80 u klasi 1600ccm vozeći za amk "donit olimpija" i na treningu ostvarila 12. vreme.
Jerančić je prvi startovao i ubrzo probio na 8. mesto, posle sat vremena voznje na scenu stupa Šuster koji polako stize do 4. pozicije sa mogućnostima da prestigne trećeplasiranog.
Pola sata pre kraja trke na audiju polako počinju da otkazuju kočnice da bi pred sam kraj trke i potpuno otkazale ali Šuster ipak uspeva da završi trku na 6. mestu  klasi i 14. u generalnom plasmanu sa 82 boda na kraju sezone ali i prvim mestom u klasi sto je  bio veliki uspeh naše posade.