Monday, December 31, 2012

Sejo i Alfa

Kad je reč o kružnim trkama jedan od najboljih vozača 70ih godina bio je Sead Alihodžić, polularni Sejo.
Svi pamte njegove nastupe za volanom Alfa Romea, jedan je od prvih vozača iz Jugoslavije koji je na ovim prostorima nastupao sa tom markom automobila.
Njegovo prvo pojavljivanje u ovom automobilu bilo je 1971. godine u rentiranoj alfi 2000 GTAm.
Alfa je bila rentirana kod "Auto Delte", sportskog odeljenja Alfa Romea koje se bavilo pripremom automobila za trke. Sead se pojavio u najačoj klasi preko 1600ccm gde je sa istim modelom nastupao i Drago Regvart. To su bile jedina dve alfe u klasi koje su se ravnopravno nosile sa do tada neprikosnovenim bmw alpinama.
 Pored problema sa alfom Sejo uspeva da sezonu privede kraju i završi na 3. mestu u generalnom plasmanu.
Letnja Liga 1971

Kragujevac 1971
Split 1971
  Posle izvezene i za njega neuspešne sezone, Sejo se rešava da promeni auto, 2000 GTAm je vraćena u Italiju a nabavljena "nova" 1300 GTAJ od italijanskog tjunera Balducija.
Tu alfu je pre Seada vozio italijan Alberto Pono, mehaničar u alfi koji je zajedno sa Santinom Balducijem radio na pripremi tog auta za italijansko prvenstvo.
Posle promena homologacije Pono više nije mogao da nastupa sa tim autom u Italiji zbog troškova ulaganja u motor i ostale detalje koji su pratili tu izmenjenu homologaciju i rešava da proda auto koji tako i završava kod Seada.
Početkom ove godine sam stupio u kontakt sa gospodinom Ponom, poslao mu neke fotografije Seadove alfe i on se seća nekih detalja kao i da je Sejo dolazio kod Balducija i njihove saradnje. Takodje me je povezao i sa Santinom Balducijem od kog nažalost nisam mogao da izvučem neke preciznije informacije sem da pamti Seada kao jednog od najboljih Jugoslovenskih vozača i da se seća zajedničke saradnje.
Tako je Sejo došao do novog automobila 1972 godine, nastupa u klasi do 1300ccm i osvaja naslov prvaka te godine ispred Marjana Kulundžića.
Balduzzi 1300 GTAJ
 1973 Sejo nastavlja da nastupa sa istim autom ali uz dosta problema opet osvaja treće mesto u generalnom plasmanu. Beleži samo jednu pobedu u Kraljevu.
1974 godine Regvart dovozi novi auto, fiat 128 sc koji Seadu zadaje dosta muka. Regvart pobedjuje na prvoj trci ali na sledecoj Sejo uzvraća udarac.
 Na trećoj trci šampionata, a prvoj "letnje lige" na Ušću, posle guranja i kontakata na stazi tokom trke došlo je i do fizičkog obračuna izmedju njih dvojice posle trke zbog čega zaradjuju suspenziju od 6 odnosno 12 meseci zabrane trkanja u šampionatu Jugoslavije. Time je ova sezona za Seada bila završena pre kraja.

 1975 godine propušta prvu trku zbog još uvek važeće kazne ali na ostalim trkama uspeva da pobedi i stigne do druge  titule prvaka Jugoslavije i pored prigovora na ispravnost njegove alfe posle trke u Slavonskoj Požegi.
1976. godine  Sead kreće da se takmiči sa formulom 2 u šampionatu Evrope i time je posle punih 5 godina završena njegova karijera nastupa za volanom Alfa Romea.


1 comment:

Anonymous said...

Malo bih dopunio istorijat Sejine Alfe.
1976M god. se vozila medjunarodna trka "4h Kraljeva" i nastupilo je dosta domaćih vozača. Izmedju ostalih, Miroslav Nosse u Sejinoj Alfi i Horo Rasim u Nosseovom BMW-u 2002 Alpina grupe 2 kojem je istekla homologacija.Iza kuloara se pričalo da je BMW trebao "planuti" radi osiguranja, što se i desilo, ali je nažalost "prebrzo" ugašen. Medjutim, Nosse je sa Alfom "neplanirano" izletio, prevrnuo se u zraku, pao na balu sijena i počeo "neplanirano" da gori! Nasreću,i ona je brzo ugašena.
Iza Nossea, Alfu je vozio Fadil Kadić ali je na trci u Zagrebu "profulio" brzinu i protjerao klipnjaču kroz blok. Auto je poslije toga stajao u jednoj firmi, da bi mu se zatim izgubio svaki trag. Slučajno, tražeći dijelove za mog trkačeg fiću, ugledao sam je na hrpi starog gvožđa na jednom sarajevskom otpadu. Pokušao sam da rastavim motor i izvadim klip i klipnjaču tek onako, kao ukras, medjutim nisam mogao priči. Javim to našem sekretaru iz "Želje", Miroslavu Milutinoviću-Kvisku, sada živi u Beogradu i bavi se oldtajmerima. On je kupi, onako, "na kilo", i parkira kod prijatelja na periferiji Sarajeva.
Dodje i rat pa i prodje a Sejinu Alfu kojoj nisu mogli doći glave ni Sejo, Nosse pa ni Fadil, baciše pod presu!
Tako neslavno završi karijeru!
Na sreću, Sejo je živ i zdrav i živi u Belgiji!

Pozdrav,
Neven Vukasović