1973 održan je drugi maratonski reli na kome je zastava nastupila. Prvi put sa "tristaćima" 1970 a ovog puta sa dve zastave 101 1300ccm , popularnim kečevima. U jednom automobilu je bila posada Paliković-Nadj a u drugom Perić-Carevac. Uz ove posade bila su još dva vozila u kojima je bila mehaničarska ekipa.
Reli je kretao iz Nemačke i bio je dugačak 14.000km, startovale su 63 posade iz 9 zemalja i čekao ih je dug put po različitim podlogama. Vozilo se na asfaltu, po blatu, makadamu, snegu i ledu, smenjivala se različita godišnja doba i vozači i automobili su morali biti na sve spremni. Pored poznatih evropskih proizvodjača automobila zastava je izgledala kao da je zalutala na ovom reliju.
Posle 3400km predjenih kilometara očekivalo ih je 800km kroz Švedsku okovanu snegom i ledom pa zatim kroz kišnu Finsku. Dok su mnogi automobili polako počeli da staju pored puta i završavali reli naši "kečevi" su bez problema nastavljali dalje. Na relaciji Istambul-Krakov Paliković je bio nekoliko minuta brži od poršea 911.
Glavni cilj naših posada je bio da bez većih problema završe reli i u što boljem svetlu prikažu , tada nov zastavin model, bez ikakvih ambicija o visokim plasmanima, ali se ispostavilo drugačije. Posada Paliković-Nadj je reli završila na 1. mestu u klasi i 4. u generalnom plasmanu do je druga posada Perić-Carevac bila 9. u klasi i 20. u generali.
To je bio izuzetan uspeh naših vozača i fabrike zastava na evropskoj sceni.
Reli je kretao iz Nemačke i bio je dugačak 14.000km, startovale su 63 posade iz 9 zemalja i čekao ih je dug put po različitim podlogama. Vozilo se na asfaltu, po blatu, makadamu, snegu i ledu, smenjivala se različita godišnja doba i vozači i automobili su morali biti na sve spremni. Pored poznatih evropskih proizvodjača automobila zastava je izgledala kao da je zalutala na ovom reliju.
Posle 3400km predjenih kilometara očekivalo ih je 800km kroz Švedsku okovanu snegom i ledom pa zatim kroz kišnu Finsku. Dok su mnogi automobili polako počeli da staju pored puta i završavali reli naši "kečevi" su bez problema nastavljali dalje. Na relaciji Istambul-Krakov Paliković je bio nekoliko minuta brži od poršea 911.
Glavni cilj naših posada je bio da bez većih problema završe reli i u što boljem svetlu prikažu , tada nov zastavin model, bez ikakvih ambicija o visokim plasmanima, ali se ispostavilo drugačije. Posada Paliković-Nadj je reli završila na 1. mestu u klasi i 4. u generalnom plasmanu do je druga posada Perić-Carevac bila 9. u klasi i 20. u generali.
To je bio izuzetan uspeh naših vozača i fabrike zastava na evropskoj sceni.
servisno vozilo |
No comments:
Post a Comment