Saturday, March 2, 2013

"Letnja Liga" 1974.

Posle jedne sezone nevoženja trke su se ponovo vratile na beogradsko "ušće" gde je održana prva od tri trke "letnje lige" a to je ujedno i bila 3. trka šampionata Jugoslavije za 1974. godinu.
Publika je željno očekivala nastavak borbe izmedju Seada Alihodžića u alfi 1300 gtaj i Draga Regvarta  u fiatu 128 sport kupe. Robert Lang u Regvartovoj bivšoj alfi se nije pojavio na ovoj trci.
Regvart je na treningu imao problema sa svojim fiatom zbog pucanja poluosovine pa je krenuo kao drugi na startu iza Alihodžića. Već u prvom krugu na "krivini kod boksa" obojica su hteli da prodju zajedno pa je došlo do kontakta i okretanja Regvartovog fiata.



Sead je nastavio da vozi a i Regvart je uspeo da se vrati u trku sa manjim zasotatkom.
Na drugom delu staze ponovo je došlo do nekog kontakta i obojica vozača su posle toga uleteli u boks, izašli iz svojih automobila i nastavili pesnicama da se obračunavaju. Regvart je zadržan od strane policajca koje se tu našao a Sead ponovo seo u svoju alfu i nastavio da vozi.
Ta vožnja nije još dugo trajala obzirom da je u jednom od tih kontakata sa regvartovim fiatom prednja guma na alfi bila oštećena i počela da ispušta. Sead je silovito vozio pokušavajući da nadoknadi izgubljeno ali kada se guma potpuno pocepala i ostala samo felna morao je da parkira svoju alfu i tako završi trku. Povodom ovog incidentu izmedju dvojice vozača posle trke zasedala je disciplinska komisija koja je brzo reagovala i obojici izrekla kazne zabrane učešća na trkama od 6 meseci.
Pobedu u klasi do 1300ccm odneo je Antun Vidmajer sa nsu-om tt ispred člana "akademca" Branimira Perića u zastavi 101 trivelato i Živana Malog u nsu tt.

U klasi do 1000ccm Srdjan Janković je poveo trku ispred Jovice Milovanovića i Miodraga Perovića sva trojica u abartima 1000 tcr.
Posle par krugova Janković je ušao u boks zbog problema sa polugom gasa a Milovanovć preuzeo vodjstvo koje nije trajalo dugo jer posle 4 kruga i njegov motor otkazuje i Perović dolazi do pobede. Janković se vratio na stazu i uspeo da nadoknadi izgubljeno vreme i stigne drugi do cilja ispred Pece Dobrohotova u nsu-u tts. Na trci se pojavio i Veco Holjevac ali ni motor njegovog abarta nije izdržao do kraja.

Damir Štimac je bio najbojli u klasi do 850ccm ispred Marjana Kaučića obojica sa abartima 850tc, treći je bio Duško Vučković sa mini kuperom. U ovoj klasi su još nastupili Mladen Novak u štrajer puhu 650 tr, kao i Proročić, Mujić, Milovanov i Arsenijević u abartima 850 tc.
"gužva" kos boksa i u klasi do 850ccm
U novouvedenoj klasi do 1150ccm u kojoj nastupaju vozila zastava 101 glavnu borbu vodili su Zdravković i Gavrilović koji je bio u uspešniji na kraju trke jer je Zdravković morao da je završi pre kraja zbog kratkog izletanja sa staze. Trećeplasirani je bio Branko Nadj koji je zbog ove trke odložio svadbeno putovanje. Iza su ostali Mitrović, Božilović, Braun i dr.

Josip Lončar slavio je u nacionalnoj klasi do 785ccm ispred Paje Komnenovića koji je i vodio deo trke ali je morao da smanji tempo zbog problema sa kočnicama. Jožef Šikloši je takodje bio odličan u jednom delu trke ali je morao da odustane zbog kvara na motoru. Treći je završio Momir Filipović.

Klasa preko 1300ccm nije imala mnogo takmičra, a od ove sezone to je i najača klasa nastala iz dve odvojene, do i preko 1600ccm, koje su vožene godinu dana ranije ali ni ovo spajanje u jednu nije donelo ništa posebno. Voženi su automobili marke bmw 2002 i 1602., ford escort, i alfa romeo.
Mroslav Nosse u bmw-u 2002 ti je bio najbrži ispred Dubravka Smiljanića i Hasana Fejzića u nesto slabijim verzijama od 1600ccm, treći je bio Svetislav Isakov u fordu ispred Josipa Hrestaka u alfi 2000 gtam. Što se ove klase tiče napravljen je jedan propust u organizaciji jer nisu merena vremena na trci pa tako nije bilo moguće saznati ni ko je postigao najbrži krug.
Nosse i Smiljanić

No comments: