Friday, December 7, 2012

"Dan mladosti 75"

Kružna trka šampionata Jugoslavije održana na aerodromu Butmir kod Sarajeva bila je druga kružna trka u sezoni 1975. Kao i uvek velika borba se vodila u svim klasama.

U najslabijoj klasi fića trijumfuje Jožef Šikloši ispred Željeznaka koji je imao problema sa autom, treći završava Saulić ispred Kimpanova i Aćimića. Ova trka je ostala upamćena i po jednom nesportskom dogadjaju,  Ivica Matošević je odmah po završetku trke istrčao iz auta i pojurio ka Šiklošiju zadavši mu udarac u lice sa pitanjem "što si me udario". Navodno je Ivica bio izbačen na kratko iz trke od strane Šiklošija što je teško podneo pa je rešio i da se fizički obračuna sa njim. Ne postoji zvaničan izveštaj od strane sudija gde se tačno i kako taj kontakt u trci izmedju njih dvojice desio ali do "šamaranja" od strane Matoševića posle trke je svakako došlo.

Klasa do 850ccm gde su voženi uglavnom abarti 850 nije bila toliko neizvesna, Herceg je opet pobedio ispred Štimca. Treći je bio Novak u štajer puhu ispred novajlije u klasi Fadila Kadića koji se jos privikavao na svoj abart i obećavao bolje partije u nastavku sezone.

 U diviziji sa klasom 850 vožena ja i klasa do 1000ccm u kojoj je novajlija u klasi Komnenović vodio do samog kraja trke kada je na njegovom abartu otkazao menjač tako da je pobeda pripala Holjevecu kao i u Zagrebu na prvoj trci dok je Komnenović morao da se opet zadovolji drugim mestom.
Treći je bio Peca Dobrohotov sa tt-om ispred Milovanovića u abartu.
Veco Holjevac abarth 1000tc
 Na prvoj kružnoj trci u svojoj karijeri se pojavio Vojko Čuček u klasi do 1150ccm u zastavi 101 Andreja Vidica. Iako je u programu trke za ovu klasu pisalo da Vidic vozi "keca" sa brojem 88 posle trke su se mnogi iznenadili kad su u autu ugledali relistu Čučeka koji je menjao odsutnog kolegu na ovoj trci. Čuček je zauzeo odlično 3. mesto na svojoj prvoj kružnoj trci a još ako uzmemo u obzir da su ispred njega bili Gluhak i Ivančić u daleko boljim fiatima 128 kupe ovaj Čučekov uspeh je još veći.

Najjača klasa do 1300ccm kao i uvek bila je neizvesna pre svega zbog izdržljivosti automobila.
Na trci su nastupli Alihodžić i Lang u alfama, Regvart i Hrestak u fiatima 128, Mali i Atanacković u nsu-ima tt, bilo je i renoa i zastava 101 ali glavna borba se vodila izmedju alfe i fiata.
Sead Alihodžić je ovu trku vozio pred svojom publikom i poveo ispred Langa, Hrestaka i Regvarta sticavši iz kruga u krug dovojlnu prednost da lagano privede trku kraju. Hrestak uskoro odustaje zbog kvara na autu, Lang se okreće na stazi i pada u plasmanu a Regvart je imao incident i odustaje iz trke tako da u borbi za pobedu ostaju samo Sead i Lang koji se polako vraćao "u igru". Kako sam i već rekao obzirom na "kvarljivost" ovih automobila i Seadova alfa je počela da posustaje na polovini trke pa je Lang bio sve bliži da bi ga i prestigao na kraju jer je na Seadovoj alfi stradao motor. Sead je bio mnogo razočaran ovakvim ishodom pred svojojm publikom, izleteo je iz auta bacio kacigu i zaplakao. Langu je samo ostalo da odveze trku do kraja obzirom da je imao ogromnu prednost u odnosu na trećeplasiranog Živana Malog u tt-u. Četvrti je bio Atanacković ispred Kaučića u z101.

Robert Lang i Živan Mali
Sead Alihodžić






1 comment:

Anonymous said...

Odlicna prica!