Friday, September 13, 2013

XIII YU Reli

I ovaj reli kao i prethodnih godina bodovan je za prvenstvo Evrope, Balkana i Jugoslavije.
Organizator relija bio je beogradski "Akademac" koji je i ovog puta organizovao jedan odličan reli.
Pojavile su se posade iz Nemačke, Austrije, Čehoslovačke, Turske, Ruminije , Italije i dr. zemalja.
Sa starta ispred beogradskog sajma krenula je 101 posada i posle predjenih 1463km na cilj su stigle 43 posade.
Reli je vožen iz dva dela, prvi deo sastojao se od 752km i ukupno 13 sati vožnje a drugi deo je imao 711km i oko 12 sati vožnje. Ukupna dužina brzinskih ispita iznosila je 353km od kojih je po makadamu voženo 40km.

Glavna borba za pobedu u generali vodjena je izmedju čehoslovaka Blahne u škodi 130rs i austrijanca Ruslinga u poršeu 911 koji je već pobedjivao na Yu reliju.
U prvom delu relija voženo je 9 brzinaca, na Avali, Divčibarama, Debelom Brdu, Rogačici i Tari i Blahna je ostvario prednost više od 1 minuta dok je treći bio Havel takodje u škodi sa samo 13 sekundi zaostatka za Ruslingom.
Rusling je kasnije tokom relija uspeo da prepolovi prednost Blahne ali ipak nije uspeo da stigne do pobede za koju mu je trebalo jos 35 sekundi nadoknade tako da je škoda četvrti put za redom osvojila ovaj reli.
Konačni poredak u generalnom plasmanu bio je Blahna(ČSSR), Rusling(AUS), Havel (ČSSR), Čubrikov(BUG), Kizmič(YU), Pušnik(YU), Filipi(ITA), Kolev(BUG)...
Blahna
Klaus Rusling
Što se bodovanja za šampionat Evrope tiče u klasi preko 1300ccm grupe 3 tu je Rusling bio najbolji ispred Palanke i Rajmana takodje u poršeima.
Egon Rajman
 U grupi 2 takodje za šampionat Evrope najbolji je bio bugarin Čubrikov u renou 5 ispred Pjera Filipia u kadetu i Koleva takodje u renou 5.

Klasom preko 1150ccm grupe 1 dominirali su domaći takmičari Kizmič i Pušnik.
posada Kizmič-Ravnikar
 Blahna sem pobede u generalnom plasmanu odnosi i pobedu u klasi do 1300ccm grupa 2 ispred sunarodnika Havela takodje u škodi 130rs i rumuna Oltenaua u dačiji.

 Od domaćih takmičara pored pomenutog Kizmiča i Pušnika takodje treba spomenuti i Andreja Vidica koji je pobedio u klasi do 1150ccm grupe 1 ispred Marega i Sakside, svi u vozilima zastava 101.

Andrej Vidic
Milovanović i Jordan su zauzeli 2. i 3. mesto u klasi do 1150ccm grupa 2 u zastavama 101 dok je pobedu u toj klasi odneo nemac Hartavih na vartburgu 353.

U najslabiim klasama do 850ccm grupe 1 i 2 dominirali su trabanti i zastave 750, u grupi 2 najbolji j bio Maišener u trabantu a u grupi 1 Vićentije Savić u zastavi 750.

sto se tiče prvenstva jugoslavije plasman po klasama je bio sledeći:

Klasa do 2000ccm: Kizmič, Pušnik, Kožar.
Klasa do 1150ccm grupa 2: Milovanović, Jordan, Pirjevec, Šegon.
Klasa do 1150cm grupa 1. Vidic, Marega, Saksida, Krstović, Satler...
Klasa do 785ccm : Savić, Miljković, Djalinac, Cepuder, Hribar...






Wednesday, September 4, 2013

Butmir 1973.

Posle trke u Kragujevcu, još jedna od malobrojnih trka ove sezone, bodovanih za šampionat Jugoslavije na krugu, održana je na butmirskom aerodromu kod Sarajeva.

Kao i po običaju najmasovnija i najneizvesnija je bila nacionalna klasa fića do 785ccm.
Pobednik prethodne trke Berić u Sarajevu je zauzeo tek 10. mesto na startu dok je pol poziciju osvojio novajlija Krajin sa vremenom 1:26.628, inače šestoplasirani sa trke u Kragujevcu, dok je iza njega startovao Poljanić koji je odmah i poveo trku.
Iza Poljanića našli su se Komnenović i Hitri koji se već u drugom krugu probija na prvo mesto.
Berić lako stiže do druge pozicije na kojoj se smenjuje sa Krajinom ali se tom "voziću" priključuju Željeznak i Šikloši čime nastavlja se borba i smenjivanje na čelinim pozicijama. Najbolje u svemu se snašao Željko Željeznak koji je trijumfovao ispred Jožefa Šiklošija. Jovo Berić iz zagrebačkog "Dinama" je morao ovog puta da se zadovolji trećom pozicijom što uopste nije bilo loše obzirom na poziciju sa koje je startovao. Iza njega su završili Poljanić, Filipović i Komnenović. Prosečna brzina pobednika na ovoj trci bila je 108km/h što je bilo za 0,5km/h manje od maksimalne brzine koju je tada  postizao serijski fića.

U Klasi do 850ccm najviše se očekivalo od prošlogodišnjeg vice šampiona  zagrepčanina Damira Štimaca ali na ovoj trci se pojavljuju Kavčić i Janušić kao ozbiljna konkurencija što se dokazuje odmah na treningu. Obojica su bili brži od Štimca za nesto više od jedne sekunde. Sva trojica vozača nastupali su u abartima 850 tc.
Od starta trka je krenula kao i trening, na vodećoj poziciji smenjivali su se Kavčić i Janušić dok je Štimac sve to mogao samo da posmatra sa treće pozicije. Doduše Štimac je imao problem sa amortizerima na svom abartu pa ga je i to malo omelo da se uključi u borbu za pobedu koju je odneo Marjan Kavčić član tima "Škofja Loka" ispred Janušića iz "Samobora". Četvrti je bio Selim Mujić ispred Duška Vučkovića iz "Crvene Zvezde" koji je nastupao sa mini kuperom.
Štimac i Kavčić
 Klasa do 1000ccm donosi i jedno izenadjenje jer Srdjan Janković uspeva na treningu da se plasira ispred Djanija Šverka sa preko pola sekunde bržim vremenom što niko nije verovao da je moguće.
Janković je i poveo trku ali u jednom krugu se okreće i gubi prvu poziciju od Šverka koji ga je do tada pratio u stopu, pokušavajuči da nadoknadi izgubljenu poziciju Janković forsira do kraja ali motor njegovog abarta nije izdržao i staje na samo 300m metara od cilja kad je već bila zagarantovana druga pozicija. Izašao je iz auta i počeo da ga gura prema cilju ali ga u medjuvremenu stiže Miodrag Perović i preuzima drugu poziciju tako da je Janković morao da se zadovolji trećim mestom što je u neku ruku i dobro obzirom da u Kragujevcu nije završio trku takodje zbog kvara motora što govori o nepouzdanosti ovih mašina. Četvrti je bio Vinko Šogorić takodje u abartu 1000 tcr kao i prva trojica dok su iza ostali Ilić i Radošević u nsu tts.

Klasom do 1300ccm očekivano su dominirali Regvart i Alihodžić u alfama 1300 gtaj.
Trku je poveo Sead Alihodžić dok ga je Regvart pretio u stopu i posle par napada uspeva da pretekne Alihodžića i preuzme vodeću poziciju.
Sead se nije predavao  i vozio je svoju alfu na granici proklizavanja što ga je u jednom momentu možda koštalo i pobede jer se okrenuo u krivini kod boksa i time Regvartu dozvolio da odmakne preko 10 sekundi što je bilo nedostižno do kraja trke tako da je popularni Sejo morao da se zadovolji drugim mestom.
Iza njih završavaju Kulunžić i Vidmajer u dosta slabijim nsu-ima tt dok je peti bio nekadašnji vozač nsu-a, član beogradskog "Akademca" Branislav Bošković u zastavi 101 1300.
Drago Regvart alfa 1300 gtaj
Antun Vidmajer i Marjan Kulundžić

 Za kraj ostaju i najače klase do i preko 1600ccm.
U klasi do 1600ccm trku je poveo Bogdan Damjanović u ford escortu tc ispred Dubravka Smiljanića u bmw alpini ali posle Damjanovićevog zanošenja na jednoj od krivina Smiljanić preuzima prvu poziciju  i uspeva da je održi do kraja i tako zabeleži svoju prvu pobedu u klasi do 1600ccm. Treći je bio Nenad Marković u alfi 1600 gta.
Miroslav Nosse favorit klase preko 1600ccm nije imao sreće na ovoj trci jer je izleteo u krivini kod boksa i ozbiljnije oštetio svoj bmw pa je tako do pobede lako došao Slavko Pisuljak takodje u bmw-u 2002 alpina ispred Pere Kolića iz "Crvene Zvezde"
Miroslav Nosse bmw 2002 alpina





Sunday, August 18, 2013

Reli "Beograd-Bar 74."

1974. godine četvrti put po redu u organizaciji ask "Crvena Zvezda" odžran je reli od Beograda do Bara ukupne dužine 813km.
Po tradiciji opet je bilo malo takmičara, svega 29 od kojih je samo 14 stiglo do cilja a nekima od odustalih posada je ovaj reli bio od značaja za generalni plasman u šampionatu Jugoslavije.
Sead Alihodžić posle kazne koju je zaradio na kružnim trkama krenuo je u reli takmičenja i kao fabrički vozač sarajevskog "TAS-a" nastupao za volanom odlično pripremljene volksvagen bube u klasi preko 1300ccm.

Na prethodnim relijima u sezoni dominirao Aleš Pušnik na renou 12 gordini sa tri pobede ali ovoga puta mu to nije pošlo za rukom jer je morao da odustane na Tari a Alihodžića ovoga puta sitni kvarovi nisu odvojili od pobede.
Drugi je bio Slobodan Milošević u eskortu ispred Antona Železnika u renou 12.

U klasi do 1300ccm do cilja su stigli samo Branko Nadj i Marjan Kaučić u zastavama 101.
Jovica Paliković je pravo sa "Tour dEurope" relija stigao i na ovo takmičenje ali izgleda da je njegova zastava odradila svoje na tom maratonskom reliju pa je ovoga puta odustao već na Divčibarama zbog kvara na motoru.
Branko Nadj je ovom pobedom osvojio šampionsku titulu u klasi do 1300ccm.

Jedna škoda protiv dve zastave borila se u klasi do 1150ccm. Miodrag Živanović ipak nije uspeo da svoju škodu dovede do maksimuma u pripremi kako bi parirala zastavama Arsića i Kadića tako da je morao da se zadovolji trećim mestom iza Fadila Kadića i pobednika Momira Arsića ali uspeva da zadrži prednost u generalnom poretku klase sa 2 boda više ispred drugoplasiranog.

U nacionalnoj klasi do 785ccm pobedio je Slobodan Podboj i stekao najviše šansi za osvajanje titule prvaka. Do ovog relija imao je isti broj bodova kao Vladimir Dragosavac koji je morao da odustane zbog otpadanja zadnjeg točka. Drugi je završio Ivan Matošević ispred Čalića i Brajkova.
U generalnom plasmanu najbolji je bio Alihodžić ispred Miloševića i Nadja.

Fadil Kadić


Friday, August 9, 2013

Kragujevac 1973.

Trkom u Kragujevcu otvorena je sezona na kružnima trkama za šampionat Jugoslavije u 1973. godini.
Prva od četiri trke koje su se vozile ove sezone ovoga puta je vožena na izmenjenoj lokaciji, umesto gradskim ulicama kako je do sada voženo trka je premeštena u krug fabrike "Crvena Zastava" čime je bezbednost takmičara i publike dovedena na jedan viši nivo.
Crvena Zastava je publici priredila i jedno iznenadjenje na ovoj trci, debitovao je nov trkački automobil iz ove fabrike a to je zastava 101 od čak 160 konja pripremljena za klasu do 1300ccm. Za friziranje motora bio je zadužen Diter Herman šef tjunerske kuće "Repekus" iz istočne Nemačke a za volanom je bio čuveni Milivoje Božić tada šef zastavinog trkačkog tima.
Ovaj automobil kao i vozača čekao je ozbiljan zadatak a to je suprostavljanje ostalim automobilima klase do 1300cc a pre svega alfama gtaj radjenim kod čuvanog italijanskig tjunera Balducia.  Alfe su bile jače nekih 10ak konja i predstavljale vrhunac tehničkog dostignuća tog vremena kad je ova klasa u pitanju a za volanima su sedeli iskusni i već proslavljeni asovi Drago Regvart i Sead Alihodžić. Još jedan od konkurenata domaćoj zastavi te sezone je bio i nsu tt sa mozda slabašnih 125 konja ali izuzetno lakom karoserijom tako da je na nekim stazama itekako bio u prednosti. Za volanima nsu-a bili su Marjan Kulundžić i Antun Vidmajer koji su bili i glavni konkurenti za sam vrh plasmana. 
Još jedna zastava, doduše nešto slabija radjena kod "Hermana" bila je u rukama Branka Nadja a za volanima ostalih "kečeva" ali domaće radonisti bili su Krsmanović i Siljanović.
Milivoje Božić je postigao 5. vreme na treningu sa vremenom 1:28.325 dok je najbolji u klasi Regvart bio brži od njega sa čak više od 10 sekundi prednosti. Drugi je bio Kulundžić ispred Alihodžića. Kasnije se saznalo da su Kulundžić, Regvart i Vidmajer skratili stazu za 400m i tako u stvari postigla najbolja vremena pa su zaradili i kazne pomeranjem za nekoliko pozicija nazad na startu trke.
Trku je poveo Alihodžić ali su se uprkos pomerenim startnim pozicijama odmah iza njega našli Kulundžić i Vidmajer kojima je ova staza možda više odgovala nego dosta jačim alfama. 
Božić se neko vreme vozio na 4. poziciji ali je morao da odustane u petom krugu zbog loma pedale gasa a Regvart je uspeo da se porbije do druge pozicije. 
Seadova alfa je od početka trokirala da bi u dvanaestom krugu motor potpuno otkazao pa je vodeća pozicija pripala je Dragu Regvartu i posle 20 izveženih krugova zabeležio i prvu pobedu ove sezone. Drugi je bio Kulundžić ispred Nadja dok Vidmajerov nsu nije izdržao trku.

U nacionalnoj klasi fića do 785ccm najbolje vreme na treningu i pobedu u trci odneo je Berić vodeći od početka do kraja trke. Iza sebe je ostavio Leničeka, Željeznaka, Poljanića i Filipovića. Jedan od Berićevih glavnih konkurenata Pavle Komnenović morao je da odustane zbog pucanja creva za vodu.

U klasi do 850 ccm glavnu reč su vodili Štimac, Janušić, Vučković i Mujić kao i novajlija Zdravković koji je iz nacionalne klase prešao za volan abarta 850 tc kupljenog od Stanišića. Zdravković je sve do petnaestog kruga vodio borbu sa Vučkovićem u mini kuperu ali su obojica preforsirali motore i morali da završe trku pre kraja. Janušić se tako domogao druge pozicije iza pobednika Štimca. Treći je bio Jovica Milovanović u fiatu 850 specijal ispred Dragoja i Merlića.

U abartima klase do 1000 kubika dominirao je Šverko koji nema premca kad njegov abart radi kako treba. Šverko i kad nema konkurenciju forsira do samih granica trkajući se sam protiv sebe pa neretko i preforsira motor što je bio čest slučaj ali ne i ovog puta kad je ubedlijvo pobedio ispred Miodraga Perovića takodje za volanom abarta 1000 tcr, Ilića, Tasića i Radoševića u nsu-ima tts.

U klasi do 1600cc, Bogdan Damjanović uspeo je da dodje do pobede uprkos problemima sa kočnicama na svom escortu tc. Iza sebe je ostavio do tada nepobedivu bmw alpinu Roberta Langa koju je na toj trci vozio Dubravko Smiljanić, treći je bio Marković u alfi gta a četvrti Brana Višnjić u alpini.
Bogdan Damjanović
 Miroslav Nosse nije imao jaku konkurenciju u klasi preko 1600ccm i lagano stigao do pobede ispred Kolića i Bogdanovića, sva trojica nastupali su za volanima bmw 2002 alpina. 


Thursday, August 1, 2013

Vodno 79.

U organizaciji AMK Akademski iz Skoplja održana je četvrta trka brdskog šampionata za 1979. godinu.
Učestvovalo je 68 vozača iz cele Jugoslavije.
Trening i prva vožnja voženi su po kiši tek je za drugu vožnju staza bila suva a vremena su sabirana iz obe vožnje.
Zbog već pomenutih vremenskih uslova rekord iz sezone 1978. koji je postavio Antun Vidmajer nije srušen, falilo je oko pola sekunde ali da je staza u obe vožnje bila suva rekord bi sigurno bio oboren. I na ovoj trci najbrži je bio Vidmajer kao i godinu ranije.
U klasi fića juniora najbolji je bio Aleksandar Jovanović ispred Tihomira Aćimića, Velkovskog i Nikolovskog.
U seniorima Predrag Aćimić je trijumfovao ispred Milenkovića, Kapisode, Tamburkovskog i ostalih.
Poredak u klasi do 1150ccm grupa 1 bio je Milovan Aćimić, Peca Dobrohotov, Filipović, Lončar, itd.
Nebojša Atanacković je slavio u klasi do 1150ccm grupa 2 , drugi je bio Rajko Vlahu fiatu 128 a treći Stevo Miloševski u abartu. Milovanović, Dragoj, Trpkov, Delev i Merlić činili su ostatak ove klase.
Nebojša Atanacković- nsu tt
Stevo Miloševski -abarth 1000

 U najačoj klasi do 2000 ccm pobedio je već pomenuti Vidmajer u ford eskortu ispred Fadila Kadića u golfu, Djura Velkovskog u alfi, Manevskog u bmw-u i Ražnjatovića u fiatu 124.
Antun Vidmajer- escort 2000 rs